Εγκαινιάστηκε η επέκταση του Car Terminal στο Λιμάνι του Πειραιά

Υλοποιώντας ένα φιλόδοξο πρόγραμμα επενδύσεων και αναβάθμισης των υποδομών του λιμανιού του Πειραιά ο ΟΛΠ Α.Ε. ολοκλήρωσε την επέκταση του car terminal δυναμικής 5.100 οχημάτων και συνολικής έκτασης 110.000 τ.μ. που περιλαμβανόταν στις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΠ. Η διεύρυνση του car terminal προοιωνίζεται ένα δυναμικό μέλλον για το λιμάνι του Πειραιά και
εξασφαλίζει μια νέα προοπτική για προσέλκυση πλοίων διακίνησης αυτοκινήτων και την προώθηση των εμπορικών δραστηριοτήτων στην Μεσόγειο θάλασσα.

Η κυβέρνηση εκπροσωπήθηκε από τρεις υπουργούς. Τον λόγο πήρε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής ΠολιτικήςΧρήστος Στυλιανίδης, ο οποίος επεσήμανε:

«Πρόκειται για ένα επίτευγμα που ανοίγει νέες προοπτικές για το λιμάνι του Πειραιά και είναι ένα κρίσιμο βήμα για την εξέλιξη του σε παγκόσμιο επίπεδο. Γίνεται κόμβος μεταμόρφωσης οχημάτων για τη Μεσόγειο, τη Μαύρη Θάλασσα και την Αφρική και συμβάλλει στην ανάπτυξη ολόκληρης της ελληνικής οικονομίας. Πιστοποιεί την στρατηγική προσήλωση της Κυβέρνησης προς την ανάπτυξη και ενίσχυσης της Ελλάδας στην πρωτοκαθεδρία της Ναυτιλίας. Το car terminal εντάσσεται στη βιώσιμη αστική ανάπτυξη με ελάχιστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και με σύγχρονες τεχνολογίες».

Ο Κωστής Χατζηδάκης, Υπουργός Οικονομίας & Οικονομικών από την πλευρά του ανέφερε μεταξύ άλλων:

«Το έργο επέκτασης του car terminal είναι σημείο αναφοράς στην πορεία βιώσιμης ανάπτυξης του λιμανιού του Πειραιά προκειμένου να βοηθήσει να γίνει η Ελλάδα μεγάλο διαμετακομιστικό κέντρο όχι μόνο στην ευρύτερη περιοχή μας αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη. Ξεκίνησε πριν από σχεδόν 20 χρόνια – επί Κυβέρνηση Καραμανλή- η παραχώρηση του λιμανιού και τότε υπήρχαν αντιδράσεις και καταγγελίες για ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας. Σήμερα η πραγματικότητα για μια ακόμα φορά εκδικήθηκε τους αρνητές της προόδου. Τα στοιχεία είναι αμείλικτα. Ο Πειραιάς είναι το 40 λιμάνι στην Ευρώπη σε διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, 30 στην κρουαζιέρα και 10 στην διακίνηση επιβατών.

Από την πλευρά του ο Χρήστος Σταϊκούρας, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε: «Το έργο ολοκληρώθηκε στις 22 Ιουλίου του 2023 και συμπεριλαμβάνεται στις επενδυτικές  υποχρεώσεις του ΟΛΠ, όπως συμφωνήθηκε με το ελληνικό δημόσιο. Η συγκεκριμένη επένδυση, για την οποία εργάστηκαν πάνω από 250 άτομα, θα λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή και θα βελτιώσει, περαιτέρω, την ανταγωνιστικότητα και την ελκυστικότητα του λιμανιού, ως κόμβου μεταφόρτωσης, διαμετακόμισης και αποθήκευσης οχημάτων και τροχοφόρων εμπορευμάτων στη Μεσόγειο Θάλασσα, τη Μαύρη Θάλασσα και τη Βόρειο Αφρική. Πρόκειται αναμφίβολα για ένα ακόμη βήμα, εφαλτήριο μαζί με άλλα που πρέπει να ακολουθήσουν από την Εταιρεία, σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους φορείς της πόλης, για την τόνωση της οικονομικής ανάπτυξης, τη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης και την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής».

Τα αναλυτικά στοιχεία του έργου δημοσιοποίησε ο  πρόεδρος της ΟΛΠ ΑΕ, YU ZengGang δηλώνοντας: “Το έργο αυτό είναι ορόσημο για το λιμάνι του Πειραιά αλλά και για ολόκληρη την Ελλάδα. Έγινε με σεβασμό προς το περιβάλλον και με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας αλλά και η βιώσιμη ανάπτυξη και την ευημερία του Ππειραιά. Από το λιμα΄νι του Πειραιά το 2023 διακινήθηκαν 5,1 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, στην κρουαζιέρα καταγράφηκαν 760 προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων με 1,5 εκατ. επιβάτες από τους οποίους το 62,7 % ήταν home porting (αποβιβάσεις – επειβιβάσεις) με τράστιο όφελος για την ελληνική οικονομία και τουρισμό. Πέρυσι από τον Πειραιά διακινήθηκαν 400.000 οχήματα, και 16 εκατ. επιβάτες. Τ α έσοδα του λιμανιού διπλασιάστηκαν σε σύγκριση με το 2016 φτάνοντας τα 220 εκατ. ευρώ.