Τρία concept αποκαλύπτουν το μέλλον της Toyota

Τις προθέσεις της για το μέλλον των επαγγελματικών οχημάτων μας αποκαλύπτει η Toyota, παρουσιάζοντας στο Τόκιο τρία εντυπωσιακά concept μοντέλα, δύο pick-up και ένα μικρό van μηδενικών ρύπων.

Το περίπτερο της Toyota αποτέλεσε έναν από τους βασικούς πόλους έλξης των επισκεπτών της έκθεσης κινητικότητας «Japan Mobility Show 2023», που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα (26 Οκτωβρίου – 5 Νοεμβρίου) στο Τόκιο.

Στο περίπτερο, που είχε ως θέμα «Ας αλλάξουμε το μέλλον των αυτοκινήτων – Βρείτε το μέλλον σας», η Toyota είχε πλήθος εκθεμάτων. Από αυτά, απομονώνουμε τρία πρωτότυπα επαγγελματικά οχήματα, μέσω των οποίων μας αποκαλύπτονται και οι προθέσεις των ανθρώπων της ιαπωνικής μάρκας.

 

 

Toyota Kayoibako concept

Αναλυτικότερα, η Toyota παρουσίασε για πρώτη φορά το Kayoibako, ένα φουτουριστικό ηλεκτρικό concept, η χρήση του οποίου ποικίλει από την ευχαρίστηση μέχρι την εργασία. Μπορεί, δηλαδή, να αποτελέσει ένα όχημα ελεύθερου χρόνου ή ένα επαγγελματικό van αστικών διανομών.

Το Kayoibako έχει ιδιαίτερα συμπαγείς διαστάσεις, με το μήκος, το πλάτος και το ύψος να ορίζονται στα 3.990, 1.790 και 1.855 χλστ., αντίστοιχα. Το μεταξόνιο του concept εκτείνεται στα 2.800 χλστ. Το μέγιστο εσωτερικό μήκος φόρτωσης είναι στα 3.127 χλστ., καθώς το όχημα είναι μονοθέσιο. Από την πλευρά του οδηγού, πάλι, μπορούν να φορτωθούν αντικείμενα μήκους 2.141 χλστ. Το εσωτερικό πλάτος και ύψος αγγίζουν τα 1.485 και 1.437 χλστ., αντίστοιχα.

 

 

Για επαγγελματική χρήση, το Kayoibako μπορεί να αποτελέσει το ιδανικό εργαλείο για τα last-mile logistics. Μπορεί ακόμα να προσαρμοστεί για να καλύψει τις ανάγκες των τοπικών κοινοτήτων ή να μετατραπεί σε ένα μικρό shuttle bus. Για ιδιωτική χρήση, το όχημα μπορεί να εξατομικευθεί απόλυτα, ενώ σημαντικό είναι πως προσφέρει ευκολότερη πρόσβαση στους χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων.

 

 

Toyota EPU concept

Το EPU concept αποτέλεσε μία ιδιαίτερα σημαντική πρεμιέρα της έκθεσης, καθώς μέσω αυτού βλέπουμε πως η Toyota σχεδιάζει να λανσάρει ένα μικρότερων διαστάσεων ηλεκτρικό pick-up, το οποίο θα έχει πιο «εκλεπτυσμένα» χαρακτηριστικά, καθώς διαθέτει ένα αυτοφερόμενο πλαίσιο και όχι ένα σασί τύπου σκάλας, όπως το «σκληροτράχηλο» (και μεγαλύτερο) Toyota Hilux.

Συγκεκριμένα, το μήκος του πρωτότυπου, διπλοκάμπινου pick-up της Toyota ορίζεται στα 5.070 χλστ., με το πλάτος και το ύψος να αγγίζουν τα 1.910 και 1.710 χλστ., αντίστοιχα. Το μεταξόνιο του πενταθέσιου ηλεκτρικού οχήματος εκτείνεται στα 3.350 χλστ.

 

 

Αξίζει να αναφερθεί, πως -αν και δεν υπάρχει επίσημη πληροφόρηση- το εν λόγω πρωτότυπο όχημα διαθέτει μια αρκετά «προσγειωμένη» σχεδίαση, κάτι μας κάνει να πιστεύουμε πως μάλλον βρίσκεται κοντά σε μια πιθανή έκδοση παραγωγής. Άλλωστε, τα μικρών διαστάσεων pick-up (που θυμίζουν περισσότερο SUV) γίνονται όλο και πιο δημοφιλή στις ΗΠΑ, με τις Ford και Hyundai να μονοπωλούν ήδη την αγορά με τα Maverick και Santa Cruz, αντίστοιχα, αλλά και άλλες εταιρείες να ετοιμάζουν τις δικές τους προτάσεις στην κατηγορία.

 

 

Toyota IMV 0 concept

Το Toyota IMV 0 αποτελεί ένα pick-up σε έκδοση καμπίνας σασί, η αισθητική του οποίου παραπέμπει στο παρελθόν της ιαπωνικής εταιρείας. Το εν λόγω πρωτότυπο όχημα είναι σε θέση να δεχθεί μεγάλο εύρος υπερκατασκευών, ικανοποιώντας πλήθος αναγκών μιας μεγάλης μερίδας επαγγελματιών. Το ίδιο και τις επιθυμίες ιδιωτών, καθώς μπορεί να αποτελέσει ένα περιπετειώδες όχημα ελεύθερου χρόνου (αυτοκινούμενο τροχόσπιτο).

Το όνομα «IMV 0», προκύπτει από το «Innovative International Multi-purpose Vehicle 0». Αν και δεν ανακοινώνεται, το «0» μας κάνει να πιστεύουμε πως πρόκειται για ένα όχημα μηδενικών ρύπων.

 

 

Σε κάθε περίπτωση, το μήκος του IMV 0 concept ορίζεται στα 5.300 χλστ., όσο δηλαδή περίπου και αυτό του Toyota Hilux. Το πλάτος του πρωτότυπου, διθέσιου pick-up οχήματος είναι στα 1.785 χλστ. και το ύψος στα 1.740 χλστ., με το μεταξόνιο να εκτείνεται στα 3.085 χλστ.