Attica Group: Συμφωνία με Stena RoRo για δύο πλοία που ενισχύουν τις μεταφορές επιβατών & εμπορευμάτων στην  Αδριατική

Συνεπής στην δέσμευσή της για την πράσινη μετάβαση και την αναβάθμιση του στόλου της, η Attica Group προχώρησε στην υπογραφή συμφωνίας με την Stena RoRo για τη μακροχρόνια ναύλωση με δικαίωμα αγοράς δύο πλοίων τύπου E-Flexer. Τα πλοία θα ναυπηγηθούν από την Stena RoRo στο ναυπηγείο CMI Jinling Weihai της Κίνας και η παραλαβή τους έχει προγραμματιστεί για τον Απρίλιο και τον Αύγουστο του 2027.

Με μήκος που φτάνει τα 240 μ., τα δύο νέα πλοία της Attica αποτελούν τα μεγαλύτερα που έχουν παραγγελθεί ποτέ από ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρεία. Η μεταφορική ικανότητα 1.500 επιβατών και 3.320 γραμμικών μέτρων γκαράζ (περίπου 200 φορτηγά) ανά πλοίο για την εξυπηρέτηση ΙΧ, φορτηγών και ρυμουλκούμενων οχημάτων θα ενισχύσει σημαντικά τη συνολική μεταφορική ικανότητα του Ομίλου στις γραμμές της Αδριατικής που θα δραστηριοποιηθούν.

Τα νέα πλοία θα είναι πιστοποιημένα methanol ready και battery ready, με μηχανές που είναι σχεδιασμένες, ώστε να λειτουργούν με 3 διαφορετικούς τύπους καυσίμου. Επίσης, είναι εξοπλισμένα με τεχνολογία αιχμής για τη βέλτιστη περιβαλλοντική απόδοση και τη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων καθώς και με μια σειρά άλλων τεχνικών χαρακτηριστικών, που έχουν ως αποτέλεσμα, τη σημαντική μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων κατά 60% ανά μεταφορικό έργο, συγκριτικά με τα υφιστάμενα πλοία.

Η συμφωνία προβλέπει τη ναυπήγηση από την Stena RoRo δύο πλοίων, για λογαριασμό της Attica με σύμβαση γυμνής ναύλωσης, για διάστημα 10 ετών και δικαίωμα αγοράς των πλοίων από το τέλος του 5ου έτους ναύλωσης. Η συμφωνία περιλαμβάνει επίσης, την προοπτική επέκτασης για τη ναυπήγηση από τη Stena RoRo, για λογαριασμό της Attica, 2 επιπλέον πλοίων.

Με τη συμφωνηθείσα μακροχρόνια ναύλωση των δύο νέων πλοίων, ο Όμιλος Attica σχεδιάζει την αναδιάταξη του στόλου, με τελικό σκοπό τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος μέσα από την απόσυρση παλαιοτέρων μονάδων και τη μείωση του μέσου όρου ηλικίας του στόλου. Ο πρωτοποριακός σχεδιασμός των πλοίων είναι προϊόν συνεργασίας της ομάδας της Stena RoRo, στην βάση του επιτυχημένου μοντέλου E-Flexer, με τη ναυπηγική ομάδα της Attica, με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός σύγχρονου και περιβαλλοντικά αποδοτικού πλοίου. Ο καινοτόμος και σύγχρονος σχεδιασμός των δύο νέων E-Flexer, θα βελτιώσει περαιτέρω την ποιότητα των παρεχόμενων μεταφορικών υπηρεσιών συνεισφέροντας στη συνολική αναβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας. Οι πολυτελείς και άνετοι χώροι διαμονής, εστίασης και ψυχαγωγίας αποτελούν βασικά χαρακτηριστικά της σειράς E-Flexer ενώ τα υπερσύγχρονα συστήματα πλοήγησης εγγυώνται τη διατήρηση του υψηλού επιπέδου υπηρεσιών, με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Attica κ. Πάνος Δικαίος, δήλωσε σχετικά: «Εδώ και 3 δεκαετίες, ο Όμιλος Attica καινοτομεί μέσα από τον σχεδιασμό και τη ναυπήγηση πρωτοποριακών πλοίων που αποτελούν ορόσημο για τη διεθνή επιβατηγό ναυτιλία, όπως τα πλοία Superfast Ferries, που επαναπροσδιόρισαν την ποιότητα και ταχύτητα διασύνδεσης των γραμμών Αδριατικής, τα πλοία Blue Star Delos και Blue Star Patmos, που έχουν αναβαθμίσει την ταξιδιωτική εμπειρία στο Αιγαίο, ενώ τα 3 υπερσύγχρονα Aero Highspeed έχουν ενισχύσει σημαντικά την κίνηση στις γραμμές του Αργοσαρωνικού. Με τη συμφωνία μας με την Stena RoRo για τη ναύλωση 2 νέων υπερσύγχρονων πλοίων E-Flexer, δημιουργούμε νέα δεδομένα για το σύνολο της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας, επαναπροσδιορίζουμε την ταξιδιωτική εμπειρία και απαντούμε δυναμικά στις προκλήσεις του αύριο. Η επένδυση στις νέες τεχνολογίες και την καινοτομία αποτελεί μονόδρομο συνολικά για τη ναυτιλία, καθώς συμβάλλει καθοριστικά στην μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, με αποτέλεσμα τη μείωση του σχετικού κόστους προσαρμογής (π.χ. αγοράς δικαιωμάτων εκπομπών αερίων ρύπων (ETS) και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των πλοίων. Υπό αυτό το πρίσμα αξιολογούμε τη διεύρυνση του επενδυτικού μας προγράμματος και εντός των συνόρων της χώρας, με στόχο την ενίσχυση του εγχώριου ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου».

«Τα πλοία E-Flexer έχουν σχεδιαστεί από κοινού και σύμφωνα με τις προδιαγραφές της Attica. Με ευέλικτο σχεδιασμό και αντίστοιχη ικανότητα λειτουργίας των μηχανών με διαφορετικά καύσιμα, υβριδική χρήση μπαταρίας καθώς και άλλων τεχνικών χαρακτηριστικών που επιτρέπουν την εξοικονόμηση καυσίμων, τα νέα πλοία θα συμβάλλουν σημαντικά στην πράσινη μετάβαση του Ομίλου Attica, στην γραμμή της Αδριατικής» ανέφερε σχετικά ο Per Westling, Managing Director της Stena RoRo.

Τεχνικά χαρακτηριστικά των πλοίων

Βασικές διαστάσεις

  • Μήκος: 239,70 μ.
  • Πλάτος: 27,80 μ.
  • Βύθισμα scantling: 6,40μ.

Υπηρεσιακή ταχύτητα: 24 knots

Μεταφορική ικανότητα

  • Αριθμός επιβατών: 1.500
  • Αριθμός γκαράζ: 3
  • Σύνολο γραμμικών μέτρων γκαράζ: 3.320
  • Σχεδιασμός καταπελτών σε πλώρη και πρύμνη (drive through) για την αποφυγή ελιγμών βαρέων οχημάτων και την ταχύτερη φόρτωση/εκφόρτωση από δύο καταστρώματα ταυτόχρονα

Καμπίνες επιβατών

  • Αριθμός καμπινών: 256, εκ των οποίων 4 με μπαλκόνι
  • Αριθμός κλινών: 850

Κοινόχρηστοι χώροι: VIP αεροπορικά καθίσματα, 2 bars, 2 εστιατόρια, καζίνο, καταστήματα, ιατρείο κ.λπ.

«Πράσινα» χαρακτηριστικά

  • εγκατάσταση συστοιχίας μπαταριών για την αποθήκευση και χρήση ηλεκτρικής ενέργειας με σκοπό τον μετριασμό της λειτουργίας των ηλεκτρομηχανών
  •  εγκαταστάσεις φωτοβολταϊκών πλαισίων για την παραγωγή ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας
  • σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά κατά την παραμονή των πλοίων στα λιμάνια, για την αποφυγή λειτουργίας των ηλεκτρομηχανών και την εξάλειψη ρυπογόνων εκπομπών και θορύβου
  • φωτισμός με νέα τεχνολογία LED για μείωση απαιτούμενης ενέργειας
  • πηδάλια με βολβό ειδικά σχεδιασμένο και κατασκευασμένο για βέλτιστη υδροδυναμική απόδοση