Το ηλεκτρικό Freightliner eM2 της Daimler Truck Β. Αμερικής

Έναρξη παραγωγής για το Freightliner eM2 της Β. Αμερικής, που αποτελεί το 10ο ηλεκτρικό φορτηγό της Daimler Truck παγκοσμίως.

Η Daimler Truck North America (DTNA) -θυγατρική της Daimler Truck AG– ξεκίνησε την παραγωγή του πλήρως ηλεκτρικού Freightliner eM2, στο εργοστάσιο που βρίσκεται στο Πόρτλαντ των ΗΠΑ. Το -μεσαίων διαστάσεων- φορτηγό διανομών της Freightliner Trucks, αποτελεί το 10ο κατά σειρά ηλεκτρικό μοντέλο της Daimler Truck, που περνά στην παραγωγή παγκοσμίως.

Τα πρώτα Freightliner eM2 της γραμμής παραγωγής του αμερικάνικου εργοστασίου, θα δραστηριοποιηθούν εντός της χώρας, μπαίνοντας στους στόλους των εταιρειών Ferguson, Hogan Truck Leasing, Inc., Penske Truck Leasing, PITT OHIO, Ryder System, Inc., TITAN Freight Systems και Velocity Truck Rental & Leasing. Ντεμπούτο στην αγορά του Καναδά, θα γίνει με τις εταιρείες Brossard Leasing και Day & Ross.

 

Το ηλεκτρικό Freightliner eM2 της Daimler Truck Β. Αμερικής

 

Σημειώνεται, πως το ηλεκτρικό eM2 στηρίζεται στην πλατφόρμα του συμβατικής τεχνολογίας Freightliner M2 106 Plus. Το λανσάρισμά του, έρχεται σε συνέχεια της διάθεσης του μεγαλύτερου (Class 8) ηλεκτρικού Freightliner eCascadia, το οποίο βρίσκεται στην αγορά από το 2022.

Η ηλεκτρική γραμμή κίνησης, ePowertrain, που διαθέτει το Freightliner eM2, προέρχεται από την Detroit, η οποία είναι θυγατρική της DTNA. Η αρχιτεκτονική επιτρέπει την τοποθέτηση των ηλεκτροκινητήρων και του κιβωτίου 2 ταχυτήτων, απευθείας στους άξονες, μειώνοντας τις ενεργειακές ανάγκες του οχήματος.

Δύο εκδόσεις μπαταρίας για μέγιστη αυτονομία 400 χλμ.

Το Freightliner eM2 διατίθεται σε έκδοση κατηγορίας Class 6, φέροντας έναν ηλεκτροκινητήρα συνεχούς ισχύος 190 ίππων. Το μεικτού βάρους 11,8-15,0 τόνων ηλεκτρικό φορτηγό, εξοπλίζεται με μπαταρίες χωρητικότητας 194 kWh, που του προσδίδουν αυτονομία έως και 290 χλμ.

 

Το ηλεκτρικό Freightliner eM2 της Daimler Truck Β. Αμερικής

 

Ως Class 6 φορτηγό ταξινομείται το Freightliner eM2 με τους δύο ηλεκτρικούς κινητήρες συνεχούς απόδοσης 255 ίππων, οι οποίοι παίρνουν ενέργεια από μπαταρίες χωρητικότητας 291 kWh, που αυξάνουν την τυπική αυτονομία με μία φόρτιση στα 400 χλμ. περίπου.

Το ηλεκτρικό Freightliner μπορεί να επισκεφθεί σταθμούς ταχείας φόρτισης ισχύος έως και 180 kW. To Class 6 φορτηγό χρειάζεται περίπου 60 λεπτά για τη φόρτιση (0-80%), μια διαδικασία που διαρκεί περί τα 90 λεπτά στην περίπτωση της έκδοσης Class 7.

Προηγμένη άνεση, ασφάλεια και συνδεσιμότητα

Σε ό,τι αφορά στα συστήματα ασφαλείας, που εντάσσονται στη δέσμη τεχνολογιών Detroit Assurance, αυτά είναι γνωστά και σε εμάς μέσω των ευρωπαϊκών φορτηγών της Mercedes-Benz Trucks και της FUSO Trucks.

 

Το ηλεκτρικό Freightliner eM2 της Daimler Truck Β. Αμερικής

 

Αναλυτικότερα, τα στάνταρ χαρακτηριστικά ασφαλείας περιλαμβάνουν πλέον την υποβοήθηση πέδησης Active Brake Assist 5 (ABA 5), την προειδοποίηση πίσω πόρτας (Tailgate Warning), το Adaptive Cruise Control (ACC) μέχρι και τα 0 χλμ./ώρα, την προειδοποίηση αλλαγή λωρίδας (Warning Departure Lane), τα «έξυπνα» φώτα Intelligent High-Beam, τους αυτόματους υαλοκαθαριστήρες/προβολείς και την πλευρική υποβοήθηση Side Guard Assist.

Το eM2 ενισχύεται περαιτέρω από το Detroit Connect, μια προηγμένη λύση συνδεσιμότητας που διευκολύνει την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο της «υγείας» της μπαταρίας, της κατάστασης φόρτισης και της χρήσης ενέργειας. Το σύστημα επιτρέπει τον αποτελεσματικό σχεδιασμό διαδρομής, την ενεργειακή βελτιστοποίηση και την ανάλυση δεδομένων μετά το ταξίδι, για τη βελτίωση της συνολικής ενεργειακής απόδοσης.

 

Το ηλεκτρικό Freightliner eM2 της Daimler Truck Β. Αμερικής