Σε 4 άξονες η μετάβαση σε ένα «πράσινο» μοντέλο αεροπορικών μεταφορών

Προτεραιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αποτελεί η ανάληψη πρωτοβουλιών για τη διατήρηση των υψηλών επιδόσεων και επιπέδων ασφαλείας, καθώς και η ενθάρρυνση για τη μετάβαση σε ένα «πράσινο» μοντέλο αεροπορικών μεταφορών, δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στην εκδήλωση της Ελληνικής Αεροπορικής Ένωσης, με αφορμή τη συμπλήρωση 20 χρόνων από τη σύστασή της.

Ο κ. Σταϊκούρας επανέλαβε τη βούληση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για περαιτέρω εμβάθυνση της συνεργασίας με τον ICAO καθώς και τους υπόλοιπους διεθνείς και εγχώριους φορείς, στον τομέα της Πολιτικής Αεροπορίας.

Όπως επεσήμανε, ο συνεχώς αυξανόμενος αριθμός αεροπορικών μετακινήσεων μεγεθύνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του κλάδου. Συνεπώς, συμπλήρωσε, προτεραιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αποτελεί η ανάληψη πρωτοβουλιών για τη διατήρηση των υψηλών επιδόσεων και επιπέδων ασφαλείας, καθώς και η ενθάρρυνση για τη μετάβαση σε ένα «πράσινο» μοντέλο αεροπορικών μεταφορών.

Σε αυτήν την κατεύθυνση, η προσπάθεια περιστρέφεται σε τέσσερις άξονες:

  1. Ο νέος κανονισμός AFIR που αφορά στην ανάπτυξη υποδομής εναλλακτικών καυσίμων σε όλους τους τρόπους μεταφοράς.
  2. Ο κανονισμός RefuelEU για την αεροπορία που έχει ως στόχο να αυξήσει τη ζήτηση και την προσφορά βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων.
  3. Η υιοθέτηση μιας νέας στρατηγικής, η οποία περιλαμβάνει και Υποδομές Ζωτικής σημασίας, όπως τα αεροδρόμια, προκειμένου αυτές να προσαρμοστούν στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, με όρους ανθεκτικότητας.
  4. Η δυνατότητα των αεροδρομίων να χρησιμοποιούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, μέσα από την ανάπτυξη πολιτικών και κινήτρων για τη μετάβαση σε καθαρότερες πηγές ενέργειας.

Ταυτόχρονα, τόνισε ο κ. Σταϊκούρας, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και δράσεις σε συνεργασία με την ΥΠΑ και την ΑΠΑ, με διαρκή στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας των αεροδρομίων, των αερομεταφορών και της αεροναυτιλίας.

Μεταξύ άλλων:

  • έγκρινε το νέο Κώδικα Δεοντολογίας της ΑΠΑ
  • Προωθεί τον Εθνικό Κανονισμό Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας
  • Υλοποιεί προγράμματα εκσυγχρονισμού των συστημάτων διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας, των συστημάτων επικοινωνιών, πλοήγησης, επιτήρησης και διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας.

«Τα αποτελέσματα των πρωτοβουλιών μας αποτυπώθηκαν και στις επιθεωρήσεις του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), όπου καταγράφηκε αύξηση στα επίπεδα αποτελεσματικής εφαρμογής των διεθνών προτύπων ασφαλείας από το 69,1% στο 74,9%, πάνω από τον παγκόσμιο μέσο όρο, που είναι στο 69,3%. Και από αυτό το βήμα, θα ήθελα να επαναλάβω τη βούληση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για περαιτέρω εμβάθυνση της συνεργασίας με τον ICAO, καθώς και τους υπόλοιπους διεθνείς και εγχώριους φορείς, στον τομέα της Πολιτικής Αεροπορίας. Ωστόσο, θα ήθελα να επισημάνω ότι όλες αυτές οι προσπάθειες δεν μπορούν να ευοδωθούν χωρίς την προστιθέμενη αξία του ανθρώπινου κεφαλαίου. Των επαγγελματιών στις αερομεταφορές και των μελών της Ελληνικής Αεροπορικής Ένωσης, που έχουν την εξειδικευμένη γνώση και την εμπειρία, να συμβάλλουν ώστε ο κλάδος να πάει ακόμη ψηλότερα» ανέφερε οκ. Σταϊκούρας.