ΔΝΤ: Ετήσια μείωση κατά 30% της θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μέσω Ερυθράς Θάλασσας

Η θαλάσσια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων μέσω Ερυθράς Θάλασσας μειώθηκε κατά σχεδόν 30% σε ετήσια βάση, ανέφερε την Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2024 το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), εξαιτίας του πολλαπλασιασμού των επιθέσεων των ανταρτών Χούθι εναντίον εμπορικών πλοίων στα ανοιχτά της Υεμένης.

Ο Τζιχάντ Αζούρ, διευθυντής του τμήματος του ΔΝΤ που είναι αρμόδιο για την Μέση Ανατολή και Κεντρική Ασία ανέφερε ότι το μεγαλύτερο μέρος της κίνησης στην Ερυθρά Θάλασσα αφορά στην θαλάσσια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, που μειώθηκε κατά σχεδόν 30%, προσθέτοντας ότι η μείωση του εμπορίου επιταχύνθηκε στην αρχή της χρονιάς.

Οι επιθέσεις των ανταρτών Χούθι εξώθησαν μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες να δώσουν εντολή στα πλοία τους να αποφεύγουν τη θαλάσσια διαδρομή μέσω Διώρυγας του Σουέζ και να κάνουν τον γύρο της Αφρικής, με συνέπεια να καταστούν πολύ πιο χρονοβόρες και δαπανηρές οι θαλάσσιες μεταφορές.

 

 

Σύμφωνα με την πλατφόρμα PortWatch του ΔΝΤ, ο όγκος των μεταφορών μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, η οποία συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα με τη Μεσόγειο, υποχώρησε κατά 37% από την 1η ως τη 16η Ιανουαρίου σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023.

«Το επίπεδο της αβεβαιότητας είναι εξαιρετικά υψηλό και η εξέλιξη της κατάστασης θα κρίνει το εύρος της αλλαγής και τροποποίησης του συστήματος του εμπορίου σε όρους όγκου, αλλά, επίσης, σε όρους ανθεκτικότητας» είπε ο κ. Αζούρ και διερωτήθηκε εάν βρισκόμαστε στην παραμονή μείζονος αλλαγής των εμπορικών οδών ή βλέπουμε κάτι προσωρινό εξαιτίας της αύξησης του κόστους και της επιδείνωσης του κόστους για την ασφάλεια.