Πρωτότυπο van της Toyota με κινητήρα υδρογόνου

Με κινητήρα εσωτερικής καύσης που εμφανίζει εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα ρύπων

Ένα πρωτότυπο Toyota HiAce με κινητήρα υδρογόνου (εσωτερικής καύσης), ξεκίνησε πρόσφατα να δοκιμάζεται στο πλαίσιο ενός πιλοτικού προγράμματος, που λαμβάνει χώρα στην Αυστραλία.

Η πολλαπλή προσέγγιση της Toyota στους χαμηλούς ρύπους

Η νέα τεχνολογία του συστήματος μετάδοσης κίνησης, που προσφέρει εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές CO2 στην εξάτμιση, είναι το πιο πρόσφατο βήμα στην παγκόσμια προσέγγιση πολλαπλών λύσεων της Toyota, για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα. Η ολιστική προσέγγιση περιλαμβάνει, επίσης, σημαντικές επενδύσεις σε καύσιμα ουδέτερα από άνθρακα, καθώς και σε υβριδικά-ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά-ηλεκτρικά, ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου.

 

Πρωτότυπο van της Toyota με κινητήρα υδρογόνου

 

Το πρωτότυπο Hydrogen HiAce οδηγείται σε πραγματικές συνθήκες, από αυστραλιανές εταιρείες που ενδιαφέρονται για κατάλληλα προς χρήση επαγγελματικά οχήματα, που εμφανίζουν εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές CO2 στην εξάτμιση.

Μέσω αυτού του προγράμματος οδήγησης, οι πελάτες θα έχουν την ευκαιρία να αξιολογήσουν την τεχνολογία και να παρέχουν σχόλια στην Toyota, προκειμένου αυτή να υποστηρίξει την περαιτέρω ανάπτυξη. Στόχος είναι καταστούν εμπορικά διαθέσιμα, τα οχήματα που τροφοδοτούνται από κινητήρες εσωτερικής καύσης με υδρογόνο.

Κινητήρες εσωτερικής καύσης υδρογόνου από το 2017

Σημειώνεται, πως η Toyota ξεκίνησε την ανάπτυξη της τεχνολογίας κινητήρα εσωτερικής καύσης με υδρογόνο στην Ιαπωνία το 2017. Η εν λόγω τεχνολογία, στη συνέχεια έκανε το ντεμπούτο της το 2021, σε ένα Corolla Sport που αγωνίστηκε σε τέσσερις γύρους της ιαπωνικής σειράς, Super Taikyu.

Λαμβάνοντας την εμπειρία και τη γνώση που αποκτήθηκε από τις δοκιμές της τεχνολογίας κάτω από τις ακραίες συνθήκες του μηχανοκίνητου αθλητισμού, η Toyota στη συνέχεια ανέπτυξε περαιτέρω την τεχνολογία για να πληροί τα πρότυπα εκπομπών, προτού την προσαρμόσει για χρήση στο HiAce.

Τροποποιώντας τον turbo V6 κινητήρα του LandCruiser

Το πρωτότυπο Hydrogen HiAce «δανείζεται» τον V6 turbo κινητήρα βενζίνης του LandCruiser 300 Series, ο οποίος συνεργάζεται με 10τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, στέλνοντας την κίνηση στους πίσω τροχούς του οχήματος.

 

 

Ο κινητήρας έχει τροποποιηθεί για να λειτουργεί με συμπιεσμένο αέριο υδρογόνου, χρησιμοποιώντας ένα μοναδικό σύστημα άμεσου ψεκασμού, που του επέτρεψε να πληροί τα πρότυπα εκπομπών Euro VI. Η ισχύς του κινητήρα ανέρχεται σε 160 ίππους 120 kW, ενώ η ροπή ορίζεται στα 354 Nm.

Ενώ το σύστημα μετάδοσης κίνησης υδρογόνου, έχει ως αποτέλεσμα σχεδόν μηδενικές εκπομπές CO2 στην εξάτμιση, η διαδικασία ανάφλεξης του υδρογόνου στον κινητήρα, ωστόσο, παράγει μικρές ποσότητες οξειδίων του αζώτου (NOx), τα οποία έχουν μειωθεί ώστε να πληρούν τα πρότυπα εκπομπών Euro VI, χρησιμοποιώντας ένα σύστημα επεξεργασίας καυσαερίων, που ονομάζεται Selective Catalytic Reduction (SCR).

 

Πρωτότυπο van της Toyota με κινητήρα υδρογόνου

 

Οι τρεις δεξαμενές υδρογόνου βρίσκονται τοποθετημένες κάτω από το πάτωμα του οχήματος και είναι παρόμοιες με αυτές που χρησιμοποιούνται στο Mirai δεύτερης γενιάς. Η Toyota εργάζεται για τη βελτιστοποίηση του συστήματος μετάδοσης κίνησης, βελτιώνοντας την αποθήκευση υδρογόνου και την καύση, αλλά και διερευνώντας τη δυνατότητα προσθήκης υβριδικής τεχνολογίας.